Handelsbetingelser

1. BESTILLING AF VARER PÅ KLAKEN.DK

Når du afgiver en ordre på klaken.dk og modtager en ordrebekræftelse fra os, indgår du aftale med:

Klaken Familie- og hobbydyr A/S

Nordskovvej 13

4681 Herfølge

Tlf. +45 42 71 27 73

CVR: 29211973

Når du indgår aftale med os, accepterer du samtidig disse handelsbetingelser, og vi beder dig derfor læse dem grundigt, inden du bestiller varer hos os.

Aftalen indgås på dansk.

Udbuddet af varer på klaken.dk er alene en opfordring til dig om at fremsætte tilbud ved at sende os din ordre, og aftalen er først endelig, når vi har accepteret dit tilbud ved at fremsende en ordrebekræftelse til dig.

Du bestiller de ønskede varer på klaken.dk ved at udvælge varerne og lægge dem i indkøbskurven. Når du har valgt dine varer og er klar til at afgive din ordre, klikker du på: “Bestil”, hvorefter du vil blive bedt om at indtaste navn, adresse, telefonnummer og email-adresse samt eventuel leveringsadresse.

Når du har indtastet disse oplysninger, vil du blive bedt om at vælge betalingsmetode og dernæst om at indtaste de oplysninger, som den valgte betalingsmetode kræver, f.eks. betalingskortoplysninger.

Når du har indtastet alle de krævede oplysninger, vil du blive bedt om at godkende din ordre og samtidig tilkendegive, at du accepterer vores handelsbetingelser.

Du skal altid gennemse din ordre, før du afgiver den. Inden du afgiver din ordre, har du mulighed for at redigere de oplysninger, du har indtastet, som f.eks. leverings- eller faktureringsadresse samt betalingskortoplysninger. Du kan under din bestilling til enhver tid tilføje eller fjerne varer fra indkøbskurven.

Når du har foretaget din bestilling, vil du modtage en kvittering, som er en gengivelse af den ordre, du netop har givet. Kvitteringen er ikke et udtryk for, at ordren er behandlet, eller for at der er indgået en aftale med dig og os. Aftalen er først indgået, når du modtager en ordrebekræftelse fra os.

Du vil modtage en ordrebekræftelse fra os pr. email, når din bestilling er gennemført, og vi har accepteret din ordre.

Vi opbevarer din ordre og ordrebekræftelsen, og du kan til enhver tid få en kopi heraf ved at kontakte os.

Hvis du har lavet en fejl, da du afgav din ordre, f.eks. opgivet en forkert adresse, kan du kontakte vores kundeservice.

2. ÆNDRING ELLER ANNULLERING AF ORDRE

Efter ordreafgivelsen kan du ændre din ordre ved at kontakte vores kundeservice på shop@klaken.dk eller ved, at ringe til os på tlf. +45 42 71 27 73.

Vores kundeservice kan hjælpe dig med at ændre din ordre, men KUN hvis varen/varerne ikke er afsendt.

Er varerne allerede afsendt, har du 14 dages fortrydelsesret. Læs mere om fortrydelsesretten nedenfor.

Uden at være forpligtet til at betale erstatning eller i øvrigt dække dine omkostninger, er vi berettigede til at annullere et køb i følgende situationer:

• hvis der er sket en utilsigtet fejl på klaken.dk som f.eks. en betalingsfejl

• hvis dine betalingsoplysninger ikke kan verificeres eller ikke er korrekte

• hvis vi har mistanke om, at din ordre er afgivet i ond tro eller i relation til ulovlige aktiviteter.

Vi vil forsøge at løse problemet, ligesom vi naturligvis vil underrette dig om en eventuel annullering, før den finder sted. Hvis en annullering finder sted, vil vi returnere alle eventuelle betalinger uden meromkostninger for dig.

3. PRISER OG BETALING

Alle priser på klaken.dk er i danske kroner og inklusive moms, men eksklusiv leveringsomkostninger.

Alle priser er dagspriser, som opdateres løbende.

De priser, der fremgår på siden er gælden på klaken.dk på købstidspunktet. Vi kan uden varsel ændre vores priser, men det påvirker naturligvis ikke ordrer, som vi har accepteret ved at fremsende en ordrebekræftelse.

Den samlede pris du accepterer, når du sender os din ordre, er det beløb, vi vil trække på det angivne betalingskort, når vi har afsendt dine varer.

På klaken.dk kan du betale med følgende: Dankort, MobilePay og ViaBill .

Vores betalingsløsning er leveret af Quickpay i samarbejde med Nets og vores mobilebetalingsløsning er leveret i samarbejde med Danske Bank

Når du afgiver en ordre, vil dit betalingskort blive autoriseret. Hvis dit kort ikke bliver autoriseret, vil du modtage en besked på skærmen om, at autorisationen mislykkedes, og du vil derefter blive bedt om at vælge en anden betalingsmåde.

Vi hæver ikke beløbet på dit betalingskort, før vi har ekspederet din ordre, og varerne er afsendt til dig.

4. FORTRYDELSESRET

Du har mulighed for at fortryde dit køb, og fortrydelsesfristen er 14 dage fra modtagelsen af varen.

Vi gør opmærksom på, at du ikke kan benytte dig af fortrydelsesretten, hvis du tager varen i brug, hvis det er åbenbart for dig, at det vil forringe varens salgsværdi.

Hvis du vil fortryde dit køb, skal varen i øvrigt være ubeskadiget, ligesom den skal returneres i væsentligt samme stand som på leveringstidspunktet.

14 dages fristen starter tidligst dagen efter den dag, hvor du modtog varen, såfremt du også allerede på samme tidspunkt modtog denne vejledning om fortrydelsesretten på skrift. Fortrydelsesfristen løber ikke, før du har modtaget oplysninger om fortrydelsesretten på skrift, f.eks. pr. email eller på papir. Fristen udløber dog senest 3 måneder efter den dag, du har modtaget varen, selvom du ikke har modtaget oplysningerne om fortrydelsesretten, jf. ovenfor.

Hvis du, f.eks. modtager varen den 1. og også har modtaget oplysninger om fortrydelsesretten, har du frist til at fortryde købsaftalen til og med den 15. Hvis du først har modtaget oplysningerne senere, f.eks. den 3., har du frist til og med den 17. Hvis 14-dagesfristen udløber en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den efterfølgende hverdag.

Hvordan fortryder du:

Du anvender fortrydelsesretten ved at sende varen tilbage til os, inden 14-dages fristen udløber. Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet varen til Post Danmark eller en anden virksomhed, som skal varetage tilbagesendelsen til os. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du gemme kvitteringen for, at du har overgivet varen til, f.eks. Post Danmark med henblik på forsendelse.

Med mindre andet er aftalt, betaler du selv fragtomkostningerne til returneringen, når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet. Hvis vi efter aftale med dig har leveret en erstatningsvare, fordi den pågældende vare ikke kunne leveres som helhed, påhviler omkostninger ved tilbagesendelsen af varen dog os.

Når vi har modtaget varen retur og har kontrolleret, at det returnerede lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, refunderes den fulde købesum til dig, inklusive udgifterne til vores fremsendelse til dig, via den samme betalingsmetode, som anvendes ved købet, hvilket kan tage op til 14 dage.

Mener vi, at betingelserne for, at du kan udnytte fortrydelsesretten, ikke er opfyldt, kontakter vi dig pr. email med en begrundelse herfor.

5. REKLAMATION

Hvis de varer, du har købt hos os, viser sig at være mangelfulde, har du 2 års reklamationsret. Du kan reklamere over en vare indenfor 2 år fra købstidspunktet. Vi anbefaler derfor, at du gemmer kvitteringen i mindst 2 år. Du kan reklamere ved at henvende dig til vores kundeservice. Du skal kontakte os, så snart du opdager, at varen er mangelfuld.

Du skal være opmærksom på, at din ret til at reklamere kan ophøre, før reklamationsfristen er udløbet, hvis varen ikke er beregnet til at holde i 2 år, eller den ved naturligt brug er slidt op inden fristens udløb.

Reklamationsretten gælder for varer, der er mangelfulde i henhold til købeloven. Se mere på www.forbrug.dk

6. TVISTER

Enhver tvist der involverer klaken.dk og køb herpå, er underlagt dansk ret og de danske domstole, medmindre præceptiv lovgivning tilsiger andet.

7. BEHANDLINGEN AF DINE PERSONOPLYSNINGER

Vi respekterer dit privatliv og behandler naturligvis dine personoplysninger i overensstemmelse med lovgivningen på området.